Reclameborden met ludieke teksten rond het voetbalveld de toekomst?
Ajax
tegen Real Madrid was rechtstreeks op TV, een leuk affiche om samen te
bekijken. Het plan om de wedstrijd live in de Arena te bekijken werd snel aan
de kant geschoven. Daarvoor waren de prijzen echt te gortig. Om 85 euro per
persoon neer te tellen voor een vrijwel kansloze missie was ook ons te gek. Dus
bekeken mijn gezellige voetbalgast en ik samen de “kraker” voor de buis. Het
bier, de chips en de dipsaus stonden op tafel, de hymne was gespeeld, de
wedstrijd kon beginnen.
Snel
waren we het er beiden over eens dat het commentaar weer niveau nul-komma-nul
was. Natuurlijk, Ajax speelde niet al te best. Maar om dat als commentator nog
eens extra te benadrukken is in zo’n geval overbodig. Het beneemt je een stukje
kijkplezier.

Zijn
oplossing, vrije nieuwsgaring en iedereen die wilde, leek me wat al te rommelig
worden.
Maar
de keus uit een neutraal commentaar of wat meer clubgebonden zou toch mogelijk
moeten zijn. Lijkt ons een prima experiment voor bijvoorbeeld Eredivisie-Live. Dan
niet in de vorm van zomaar wat bekende Nederlanders. Nee, een echt geschoolde sportverslaggever.
Waarschijnlijk
zal het kijkplezier toenemen bij meer positief commentaar over je cluppie.
Al pratende
kwamen we ook op de reclameborden langs de kant. Die waren, in onze ogen, ook
wel toe aan een opfrisbeurt. Waarom van die “ antieke” vaste borden, terwijl we
voor het overige in het interactieve tijdperk leven.
Interactieve reclameboarding moest het worden, inspelende op de situatie op het veld of
tribune. Wervende teksten, die waarschijnlijk meer bij het publiek in het
stadion of bij de TV kijker zouden blijven hangen. Met een soort reclame-DJ aan
de knoppen, die, bij elke gebeurtenis, de juiste reclameboodschap op de boarding
rond het veld tovert.
We
hebben al wat voorbeelden verzonnen, ze zullen zeker tot nog meer vermaak op de
velden en de buis leiden.
Bij een doelpunt:
Voor de beste herhaling kijk ik hier en thuis op mijn Samsung scherm.
Bij een (zware)
blessure: Gelukkig ben ik, als speler,
goed verzekerd bij Aegon.
Als het spel
stilligt voor bijvoorbeeld een drinkpauze: Het water, dat
nu wordt gedronken, is beschikbaar gesteld door Sourcy.
Kans voor open
doel gemist: Geen goed zicht op de bal,
loop even langs bij Pearl.
(Deze boodschap kan ook worden gebruikt bij een blunder van de scheidsrechter
of zijn assistent)
Als verzorging
van een speler nodig is: De snelste verzorgers rennen
op Adidas.
Bij normale blessure:
Opkikkertje nodig, kom dan een keertje langs in Duinrell.
Over de lijnen op
het veld: De lijnen zijn deze middag getrokken
met slijtvaste Flexa verf.
Bij een poging
een penalty te versieren: Een goede “Schwalbe"
(fopduik) oefen je bij judoclub “De Zwarte Band”.
Een speler krijgt
de bal op een kwetsbare plek: Last van benauwdheid:
Fisherman’s Friend geeft direct verlichting.
Bij toegekende
vrije schop of doelpunt daaruit: De mooiste vrije
trappen worden genomen op Nike voetbalschoenen.
Rustsignaal: In
de rust neem ik altijd een heerlijke Hotdog van De Hotdog koning.
Bij een wondje
aan bijvoorbeeld de wenkbrauw: Hansaplast, voor het beste
resultaat.
Vlak voor de
aftrap: Geen bal rolt beter dan een
DerbyStar bal.
Doelpunt:
Leuke pasjes voor na een doelpunt leer je bij dansschool “Quick-Quick-Slow”.
Waarschijnlijk
zijn er nog veel meer leuke reclameteksten te bedenken. Je kunt er als bedrijf
zelfs een quiz aan hangen. Dat maakt het kijken naar een voetbalwedstrijd nog
leuker.
In het
geval dat er discussies komen over het gebruik van de diverse merknamen, elke
andere merknaam in willekeurig elk stadion is toegestaan.
Hoi ik ben Nina en wil graag mijn site op een bord zetten
BeantwoordenVerwijderen