Reclameborden met ludieke teksten rond het voetbalveld de toekomst?


Reclameborden met ludieke teksten rond het voetbalveld de toekomst?   

Ajax tegen Real Madrid was rechtstreeks op TV, een leuk affiche om samen te bekijken. Het plan om de wedstrijd live in de Arena te bekijken werd snel aan de kant geschoven. Daarvoor waren de prijzen echt te gortig. Om 85 euro per persoon neer te tellen voor een vrijwel kansloze missie was ook ons te gek. Dus bekeken mijn gezellige voetbalgast en ik samen de “kraker” voor de buis. Het bier, de chips en de dipsaus stonden op tafel, de hymne was gespeeld, de wedstrijd kon beginnen.

Snel waren we het er beiden over eens dat het commentaar weer niveau nul-komma-nul was. Natuurlijk, Ajax speelde niet al te best. Maar om dat als commentator nog eens extra te benadrukken is in zo’n geval overbodig. Het beneemt je een stukje kijkplezier.
Mijn voetbalgast bedacht ineens een zeer originele oplossing; waarom kon je als kijker niet de keuze kunnen maken uit meerdere commentatoren. De ene stem kan je namelijk meer aanspreken dan de ander.
Zijn oplossing, vrije nieuwsgaring en iedereen die wilde, leek me wat al te rommelig worden.
Maar de keus uit een neutraal commentaar of wat meer clubgebonden zou toch mogelijk moeten zijn. Lijkt ons een prima experiment voor bijvoorbeeld Eredivisie-Live. Dan niet in de vorm van zomaar wat bekende Nederlanders. Nee, een echt geschoolde sportverslaggever.
Waarschijnlijk zal het kijkplezier toenemen bij meer positief commentaar over je cluppie.

Al pratende kwamen we ook op de reclameborden langs de kant. Die waren, in onze ogen, ook wel toe aan een opfrisbeurt. Waarom van die “ antieke” vaste borden, terwijl we voor het overige in het interactieve tijdperk leven.

Interactieve reclameboarding moest het worden, inspelende op de situatie op het veld of tribune. Wervende teksten, die waarschijnlijk meer bij het publiek in het stadion of bij de TV kijker zouden blijven hangen. Met een soort reclame-DJ aan de knoppen, die, bij elke gebeurtenis, de juiste reclameboodschap op de boarding rond het veld tovert.

We hebben al wat voorbeelden verzonnen, ze zullen zeker tot nog meer vermaak op de velden en de buis leiden.

Bij een doelpunt: Voor de beste herhaling kijk ik hier en thuis op mijn Samsung scherm.

Bij een (zware) blessure: Gelukkig ben ik, als speler, goed verzekerd bij Aegon.

Als het spel stilligt voor bijvoorbeeld een drinkpauze: Het water, dat nu wordt gedronken, is beschikbaar gesteld door Sourcy.

Kans voor open doel gemist: Geen goed zicht op de bal, loop even langs bij Pearl.
(Deze boodschap kan ook worden gebruikt bij een blunder van de scheidsrechter of zijn assistent)

Als verzorging van een speler nodig is: De snelste verzorgers rennen op Adidas.

Bij normale blessure: Opkikkertje nodig, kom dan een keertje langs in Duinrell.

Over de lijnen op het veld: De lijnen zijn deze middag getrokken met slijtvaste Flexa verf.

Bij een poging een penalty te versieren: Een goede “Schwalbe" (fopduik) oefen je bij judoclub “De Zwarte Band”.

Een speler krijgt de bal op een kwetsbare plek: Last van benauwdheid: Fisherman’s Friend geeft direct verlichting.

Bij toegekende vrije schop of doelpunt daaruit: De mooiste vrije trappen worden genomen op Nike voetbalschoenen.

Rustsignaal: In de rust neem ik altijd een heerlijke Hotdog van De Hotdog koning.

Bij een wondje aan bijvoorbeeld de wenkbrauw: Hansaplast, voor het beste resultaat.

Vlak voor de aftrap: Geen bal rolt beter dan een DerbyStar bal.

Doelpunt: Leuke pasjes voor na een doelpunt leer je bij dansschool “Quick-Quick-Slow”.

Waarschijnlijk zijn er nog veel meer leuke reclameteksten te bedenken. Je kunt er als bedrijf zelfs een quiz aan hangen. Dat maakt het kijken naar een voetbalwedstrijd nog leuker.

In het geval dat er discussies komen over het gebruik van de diverse merknamen, elke andere merknaam in willekeurig elk stadion is toegestaan.


Reacties

  1. Hoi ik ben Nina en wil graag mijn site op een bord zetten

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten