‘100 jaar baby zijn’

‘100 jaar baby zijn’



Eén van de eerste berichten die ik bij het opstaan op 13 september 2013 las: ‘Steeds meer baby’s worden 100 jaar’. Ik wreef het laatste beetje slaap uit mijn ogen en keek nog eens goed. ‘Ja hoor, het stond er echt.’
‘Dat lijkt me helemaal niets’ was mijn 1e gedachte. ‘Je zult maar 100 jaar baby moeten zijn. Dat schiet niet op!’

Ik startte Twitter op en bracht meteen deze gedachte maar naar buiten. Binnen vijf minuten kreeg ik een reactie terug. ‘100 jaar kind lijkt me dan weer heerlijk…’
Ik hoefde slechts twee seconden na te denken om het met de schrijfster van deze tweet eens te zijn. ‘Altijd kind blijven, zonder alle zorgen van deze wereld’.

Niet hoeven na te denken over dingen die volwassenen belangrijk vinden.
‘Wat moet ik later doen? Zal ik wel werk vinden? Welke opleiding moet ik dan volgen? Vind ik met die opleiding wel een baan? Sluit de opleiding aan op wat de Arbeidsmarkt dan van mij verlangt?

Bouw ik wel genoeg pensioen op voor mijn ‘oude dag’? Hoe zit het met de huizenmarkt als ik op mezelf ga wonen? Krijg ik wel voldoende hypotheek? Of zal ik gaan huren? Hoe snel ben ik dan aan de beurt voor een betaalbare woning?

Krijg ik wel voldoende zorg als ik dat op latere leeftijd nodig heb? Of moet ik op mijn ouders en familie terugvallen?
Bestaat de Bijstand nog als ik die onverhoopt nodig heb? Of is die vervangen door ‘werken vanuit de Gemeente tegen een minimumvergoeding'?

Vliegt de JSF al en rijden de Fyra-treinen op tijd? Bestaat de PvdA nog als ik voor het eerst mijn stem mag uitbrengen? Is Mark Rutte opgenomen in het rijtje van illustere Premiers van Nederland? 
Is Engels nog de belangrijkste voertaal ter wereld of is het beter om Chinees in mijn vakkenpakket op te nemen?

Hebben we de Euro nog als ik later mijn eerste ‘eigen’ kleedgeld krijg? Of is de Gulden terug?'

Als ik bovenstaande nog eens teruglees is het inderdaad maar beter om levenslang kind te blijven. Zodat je dingen kunt doen die echt belangrijk voor je zijn. Sporten, buiten zijn en omgaan met je vrienden en vriendinnen.
Je over het algemeen nergens zorgen over hoeven te maken. Dat doen anderen wel voor je.

‘Goh, wat lijkt me dat heerlijk’. 

Reacties

  1. Klinkt inderdaad heel aantrekkelijk. Lekker ongedwongen 100 worden als kind, dan een maandje werken voor je pensioen en daarna een rustige oude dag. We dromen lekker verder :-).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten