WK 2014 – De Voorbeschouwing – Groep C

WK 2014 – De Voorbeschouwing – Groep C



Groep C lijkt een poule waarin van alles mogelijk is. Met landen als Colombia, Japan, Ivoorkust en Griekenland kun je niet direct van een favoriet spreken. Gevoelsmatig zou ik zeggen, Colombia wordt groepswinnaar. Maar dan alleen omdat én het land ook uit Zuid-Amerika komt. Én over een aantal topspelers beschikt. Mits die dan wel volledig fit zijn. Maar daar kaart ik dan gelijk het probleem aan.

Sterspeler Radamel Falcao, bijgenaamd El Tigre, lijkt het WK in Brazilië niet te gaan halen. En mocht het herstel toch sneller verlopen dan gedacht, dan nog is de vraag of hij van waarde kan zijn voor het team.

Worden deze vragen met een ja beantwoord, dan is Colombia dé kanshebber voor de 1e plaats in Groep C. En wacht waarschijnlijk een wedstrijd in de 1/8 finale tegen Uruguay. Met of zonder Suarez? Ook dat wordt tricky, nu hij zo vlak voor het WK een operatie aan de knie ondergaat.

Wie wordt 2e in deze groep? Japan met Honda, Yoshida, Kagawa en Okazaki? Aanvallers zat die een goal kunnen maken. Mike Havenaar mag daarom het WK thuis op de bank bekijken!
Lastig hoor! Winst in de 1e wedstrijd, tegen Ivoorkust op 15 juni, zal een enorme steun in de rug zijn.

Of wordt het ‘gewoon’ Ivoorkust? Een team wat altijd zo uit de sportschool lijkt weggelopen te zijn? Zou wel iets voor Gert-Jan Verbeek zijn, coach van Ivoorkust. Het lijkt me niet fijn om tegen dit team te spelen. Kracht en atletisch vermogen samengevoegd. En toch nooit echt hoge ogen op een WK.
Bekende namen in de selectie zijn Kolo Touré, Yaya Touré, Drogba, Kalou en het ‘beest’ Bony.
Als Ivoorkust nu echt eens een elftal wordt, waarin iedereen van alles voor elkaar over heeft zit, kan de ploeg ver(der) komen. Maar ja, als……

Griekenland lijkt me de grote outsider in Groep C. Spits Mitroglou van Fulham is net op tijd fit voor zijn deelname aan het WK? Of kunnen we hem toch, net als Falcao en Suarez, schrappen van de lijst met deelnemers?

Andere bekende spelers in de Griekse selectie zijn Samaras en Karagounis. Aan de namen, die onuitspreekbaar zijn, bezondig ik mij maar niet. 

Mijn voorspelling is dat Griekenland 4e wordt in Poule C. De Grieken kennende zullen zij zich niet neer leggen bij mijn conclusie. Werden zij ooit niet volkomen onverwacht Europees Kampioen!


Reacties