Blij met de (service) in de trein!
Afgelopen vrijdag ging ik weer eens met de trein naar het altijd mooie Amstelveen. Mooi, omdat het Amsterdamse Bos daar vlakbij ligt. De rest van de gemeente is een verzameling huizen, waarin vooral veel ouderen en Japanners wonen. Maar daar gaat het in dit bericht verder niet over.
Het gaat meer over de NS en zijn ondoorgrondelijk beleid. Rond 09,45 stond ik op het perron voor een rit richting A'dam-Sloterdijk. Vanaf de andere kant kwam een enorm lange trein richting Enkhuizen aanrijden. Zelden zag ik er één die zo lang was. Helaas voor de NS was de bezetting van deze trein minimaal tot niets. Zonde dus van het ingezette materieel.
Toen kwam de trein richting Sloterdijk. Een enkel stel, niet eens dubbeldeks, en een perron vol mensen. Iedereen drong zich snel naar binnen om een zitplaats te bemachtigen. Velen, waaronder ikzelf, lukte dit niet.
Gelukkig waren de Eerste Klas coupé's nog geheel leeg en besloten wij daar dan maar te gaan plaatsnemen. Op hoop van zegen!
Gelukkig waren de Eerste Klas coupé's nog geheel leeg en besloten wij daar dan maar te gaan plaatsnemen. Op hoop van zegen!
Dan zul je altijd zien, bijna nooit controle, ditmaal heel erg snel. Net hadden we station Hoorn verlaten of twee 'goedgemutste' kaartjesknippers brachten ons een bezoek.
Vriendelijk deden wij ons verhaal over de té volle trein en dat we daarom maar hadden plaatsgenomen in de VIP ruimte van de NS.
Vriendelijk deden wij ons verhaal over de té volle trein en dat we daarom maar hadden plaatsgenomen in de VIP ruimte van de NS.
Eén van de controleurs kon ons gebaar en meedenken met de NS niet zo waarderen. We mochten blijven zitten, mits we dan wel een boete van 35 euro aan hem wilden betalen, plus de extra kosten van verblijf in zijn mooie Eerste Klas rijtuig.
Dat er verder geen zitplaats in de trein meer leeg was kon hem niet schelen. Regels zijn regels tenslotte. Staaltje van goed opgelet hebben tijdens de opleiding, waarbij het hoofdstuk service aan de klant i.v.m. de tijd maar was overgeslagen.
Dat er verder geen zitplaats in de trein meer leeg was kon hem niet schelen. Regels zijn regels tenslotte. Staaltje van goed opgelet hebben tijdens de opleiding, waarbij het hoofdstuk service aan de klant i.v.m. de tijd maar was overgeslagen.
Ons restte niets anders dan maar ergens in de volle Tweede Klas rijtuigen te gaan staan. Want bijna 45 euro voor een ritje Hoorn-Sloterdijk is wat al te gortig.
Afschaffen die 1e klas!
BeantwoordenVerwijderenHelemaal mee eens. Nog iets vanuit het verleden!
Verwijderen