Warme chocomel (met slagroom)

Warme chocomel (met slagroom)



Buiten valt de motsneeuw gestaag door. Veel is het niet, maar net genoeg om buiten uit te moeten kijken dat je niet ondersteboven gaat.

Binnen is het warmetruiendag, wat zoiets betekent als ‘Zet de thermostaat van de kachel wat lager en doe een trui aan’. Iets wat ik elke dag eigenlijk al doe. Wat dus een soort van gewenning is geworden.

Het is zo’n dag met van allerhande nieuws via de Social Media, maar vooral kijken naar foto’s van bekers, mokken en glazen (warme) chocomel. Soms met-, soms zonder slagroom. Het schaatsen op TV maakt het Hollandse plaatje compleet. Niets te klagen over gezelligheid daarom.

Bij het doorkijken van wat diverse digitale nieuwspagina’s fronsten mijn wenkbrauwen wat. Wat een verkiezingsretoriek allemaal en wat een mooie beloften aan de achterban;

‘Minder gas uit Groningen, Bijstand verlagen, Meer geld naar de Zorg, Terug naar 65, 150 euro verhoging per jaar voor de AOW’ers, Normaal zijn en doen tegenover WijZijnNL, Meer of minder aftappen en nog veel meer’.

Bijna wilde ik er wat over schrijven, maar gelukkig bedacht ik me op tijd. Waarom een mooie Hollandse dag met (mot) sneeuw, warme chocomel met wel of geen slagroom, een warme trui en schaatsen op TV bederven met zoiets als loze verkiezingsbeloften.

Want 16 maart 2017 is iedereen alles toch weer vergeten!




Reacties